c'enul & fahmi

Daisypath Anniversary tickers

aisy na'il

Lilypie Second Birthday tickers

pasal aku...

My photo
A dreamer at heart.Tries to watch scary movies- but fails miserably.Wants to wake up next to en.Fahmi everyday, forever.Laughs to loud. Talks to much.Willing to make people laugh at own expense. Frets when away from en.Fahmi for too long. Misses family dearly. Believes a good cup of coffee can mend the worst day.

Tuesday 14 June 2011

rombongan c'kiah ke Muar.... 11.06.11

salam....

dah..tak nak silent dah..silent treatment dah abis dah...

aku nak story pasal rombongan famly aku ke muar utk majlis ke rumah pihak perempuan persandingan alang aku... Alhamdulillah...smuanya berjalan lancar..walaupun ada jugak yang spoil nyer, but still happening...mana ada bende yang perfect kan..?so just enjoyed the moment..hehehe

bila kat johor tuh, terkenal la ngan adatnya smasa majlis persandingan iaitu 'tol'..ha..alang aku dah awal2 sediakan duit tol...byk betul angpau yang disediakan...macam raya plak..mak aku pun dah pesan dah, jgn sampai tak cukup, malau mak nanti...huhu..biasala mak aku pun org johor gak sbenarnyer..

okay..penat nak story, kita layan je la gambar...dr proses wat hantaran, sampai la majlis selesai....





ni la hantaran nyer..ada 9dulang ke smuanya..kakak ipar aku yg gubah..so big kredit utk dia...


 ni masa prepare-kan bunga paha kat rumah tumpangan yang disediakan utk kami..


yang ni mmg betol2 kontroversi..ada ker mak andam bg alang aku baju tak bergosok..!!terbeliak mata makcik2 aku bila tgok..pe lagi bising la dorang...mak andam pemalas la, ape la..hahahha..biasa la..kelam kabut gak la..

nasib baik la ada kakak ipar aku yang tersgt la superbnyer *spuluh bintang utk kak nurul..ting! ting! ting! dia tolong gosokkan baju alang aku..nak harapkan aku??hahahha...jalan je la..tak kuasa aku nak iron kan..ehehehe



persembahan silat pertama

ni la budaya 'tol' yang aku maksudkan...ada 3 tol yang alang aku kena lalu..lama gak la ter-stuck kat tol tuh..berpeluh2 kitorg...huh...
tol 1
tol ke-2
tol ke-3
pengantin perempuan tgh tgu pengantin lelaki lepas dr tol2 tuh...
bayar bang..bayar...
persembahan silat ke-2 dr kanak...
akhirnya...dapat gak lepas....
pe lagi...makan time la...
persembahan silat ke-3

okay..ni masa tuk menyidai muka..la la la...
upacara ptong kek...

ni la mak ayah aku...
ni la adik beradik aku..yang tak ada abg sulong jew..Hmm...sedeyh...
ni famly belah mak aku...
nak balik dah...ni la baby fruit aku yg terlatest..wah..macam album plak kan..siap latest2 bagai... zikrie namanyer...

  okay...mau pulang sudah...jom kita balik...!!!!


jumpa kat n9 pulak mgu depan.. 18.06.11

daa.....

No comments: