c'enul & fahmi

Daisypath Anniversary tickers

aisy na'il

Lilypie Second Birthday tickers

pasal aku...

My photo
A dreamer at heart.Tries to watch scary movies- but fails miserably.Wants to wake up next to en.Fahmi everyday, forever.Laughs to loud. Talks to much.Willing to make people laugh at own expense. Frets when away from en.Fahmi for too long. Misses family dearly. Believes a good cup of coffee can mend the worst day.

Friday 10 February 2012

DIY pelamin : cover sofa

salam...

dulu aku penah cakap nak wat sendri sofa
tuk pelamin aku kan..?
ha..ni nak story progress nyer..

hari tuh base tuk sofa dah beli..
boleh tgok kat sini..

so ahad lepas,
aku g carik cover tuk sofa tuh nanti...

basicly, macam ni yg aku cuba nak buat..


berdoa je la
kerusi buatan cik enul niyh menjadi yer...
amin...ya rabbal alamin...


di sini la aku beli cover tuk sofa DIY tuh..
di the mines..
TEWAH..
bila masuk jer kedai niyh..
mmg la waaaahhhhhhh....
rambang mate weyh..

sbb tuh kita kena F.O.K.U.S..
hahah...


okay..
lepas puas jalan2 tgok kain yg sesuai..
akhirnya jumpa yg aku nak..



so bila dah jumpa,
aku biarkan abg tewah tuh potong...
ktorg plak tgok benda lain...


pastu aku carik plak barang tuk hantaran..
alang2 dah ada..
aku beli skali... 


ni la hosmate2 aku yg ikot skali..


ini bukan sotong yer...
cuma tangan abg tewah yg kuat bekerja..


kemudian, aku carik plak,
tali tuk cover keliling sofa aku tuh..
tak tau pe nama nyer...


dah beli, bayor ler!!!
masih dalam bajet..

alhamdulillah...
barang2 tuk DIY sofa, DONE..!

12 comments:

Nisa Dawi said...

salam...
new follower...hehe

best nye la cik enul ni punye semangat..
semua nak DIY sampai kan sofa pun nak DIY..
caiyok2...

hehe

sy B2B jugak, baru nk bertunang la tapi nya.ehhe

jemput singgah blog kite...:P

SOULMATE is said...

kat tingkat berapa ya tewah ni..hehe.. :)

Unknown said...

kagum dgn awak.hehe.bagus2,hope DIY sofa ni chantik!

cik enul said...

nisa : kalu dah sesak tuh, smua nak DIY..huhu*follow u juge...heheheh

soulmate : tewah ni tingkat 2 rasanyer...lupa la plak..tapi sederet ngan watson..

ctzainal : cantik tuh satu hal ct...yg penting harap2 menjadi la kerusi nyer tuh...huhu

Anis aka Mama Mila said...

cik enul!! sy pun nak diy kerusi pelamin... cik enul dok mana eh?

cik enul said...

anis, enul duk subang/kota damansara...

Anis aka Mama Mila said...

jap nak sibuk lg...cik enul guna meja kecik ke nak buat kerusi tu? baru lepas baca post beli belah kat ikea tu ha hehe

cik enul said...

yer cik anis..guna side table ikea tuh jer...
nanti lapik nagn tilam , pastu nanti sy cover ngan sarung baru...
so tak nampak la meja nyer..huhu..
lgpun, meja tuh mmg sgt tahan..
hosmate sy wat letak tv yg 29" tuh(bukan flat skrin tau)...
so yakin boleh wat duduk...hehehe

Anis aka Mama Mila said...

pandainya cik enul...skrg sy baru terfikir :) kat rumah mmg ada side table yang nk terbuang...mungkin bleh guna kan :) hihi

cik enul said...

see..
now u boleh jimat lagi...
yg penting, buktikan kekukuhan nya dulu yer...
hehehe

choclairissa@intan marliana said...

wahh besar tggjwp tu..all the best dear :)

dhiera zainudin said...

kite pun recycle bangku masa tunang ritu~ ayah saya buat pakai playwood (betul ke eja) je time tu.