c'enul & fahmi

Daisypath Anniversary tickers

aisy na'il

Lilypie Second Birthday tickers

pasal aku...

My photo
A dreamer at heart.Tries to watch scary movies- but fails miserably.Wants to wake up next to en.Fahmi everyday, forever.Laughs to loud. Talks to much.Willing to make people laugh at own expense. Frets when away from en.Fahmi for too long. Misses family dearly. Believes a good cup of coffee can mend the worst day.

Friday 2 March 2012

rumah sewa, DONE ! ! !

salam...

mula-mula..

Alhamdulillah..
thank you Allah..

thank you sayang..
*en.tunang

korang tau kan yang aku nak pindah ke ipoh..
so perlu la mencari rumah sewa bukan..?
ha...ni tugas en.Tunang..

alhamdulillah...
umah sewa dah dapat...

harga sewa pun,
still under bajet lagi...

aku niyh,
bab carik umah sewa mmg cerewet!!
mengaku okay...

so sbelum en.Tunang carikkan,
awal2 lagi aku dah pesan kat die

"abg, carik rumah nanti check betol2 ea..
toilet dia...try flush, takut tersumbat..
sink dapur dia..tgok...tersumbat tak..?
floor trap, jgn tak function..
ada anai2 ke tak..check jgn tak check..!
tgok dinding ada crack tak..?
lantai, okay ke tak..? bla..bla..bla.."

itulah amanat aku kat en.Tunang..
kesian dier..
aku bukan aper,
nanti dia jugak nak duk sana nanti..
tu lepas kawin la..
so aku fussy pun tuk kebaikkan bersama..

alhamdulillah..
ada rumah kosong
berdekatan umah sewa en.Tunang skang..
fully furnished,
sebulan hanya RM350,
teres setingkat,
3bilik, 2 bilik air...

jgn terperanjat..
ini mmg rate kalu duk kat sana..
sbb tu lah
aku takder la berat hati sgt
nak pindah ipoh..

ni ada beberapa keping gambar
en.Tunang mms kan kat aku
masa bayar deposit isnin lepas...


ini master bedroom..
katil dah ada..


ni plak almari pakaian
kat master bedroom...


yang ini plak katil yg ada
kat bilik ke-2..
alhamdulillah..
boleh la mak ayah aku tidur kat sini
masa hantar aku pindah nanti..
hehehe...


ruang tamu...
dah ada set kerusi rotan dan sofa...
carpet juga...


yang niyh, kat dapur...
dah ada freezer..

see..??
this is wat u get wit RM350 per month..
worth it kan..?

perabot2 yg ada bukanlah yang baru..
tapi, alhamdulillah...
atleast aku tak payah nak pening2 pikir
nak beli itu, ini bila masuk rumah nanti..

kalu ada rezki pas kawen nanti,
aku beli lah set bilik tidur yg lain..
so yang ada kat bilik aku,
bleh remove kat bilik tidur ke-3...
insya'allah...
kalau ada rezki..
korang doa2kan lah yer...

"..thanks sayang,
sbb carikkan rumah sewa yg best tuk b..
sayang abg ketat2!!"

17 comments:

Aeen said...

murahnye rumah sewa kat sanee...fully furnished lak tu....kalo la kt kl ade harga sewa mcm tu kan syokkk....huhuhu...

Nisa Dawi said...

berbaloi sangat la harga camtu..murah sgt2..cukup utk mulakan hidup baru kan cik enul...hehe..

Mama Ashraf said...

a'ah lah enul..memang murah sangat..

sitinazirah86 said...

wah murah sgt,semua ada..rezeki enul..klu kat kl ni xdpt la mcm tu kan..paling koman rm550..tu rumah kosong

Unknown said...

murah betol umah sewa kat sane

SOULMATE is said...

enul..sy sewa kat shah alam..umah teres 2 tingkat conner lot..4 bilik..3 bilik air...fully funisshed..dgn harga RM 450...
bil air n api =xyah bayar sbb under subsidi..hehe...rezeki sy kot stelah ditipu oleh bakal housemate dlu...hehe..

Puan Ekin Hoza said...

congrats cik enul! murah dan berbaloi. rezeki nak kahwin kan :) good luck!

cik enul said...

korang..
alhamdulillah...
rezki nak duk kat sana..actualy rate rumah kalu kosong dalam 250-300 jer..kiranyer enul niyh biasa2 jer...tak fair la kalu nak banding ngan KL kan..hehehe..syukur...

kaklong said...

wah..jeles...

xpe, janji ada rumah yg akan diduduki slps kawin...jgn PJJ lak tau..

pe pun, hepi2 nnt duk umah sewa k :)

Dira said...

wah, siyes berbaloi-baloi.. fully furnished lg.. xyah dah susah2 nak fikir beli perabot baru.. selesai je majlis, confirm masing2 kering.. bole la kumpul duet slow2 utk beli perabot baru kalau nak.. xdela tergesa-gesa sgt kn :)

::Aja:: said...

berbaloi2 umah awk tu..biasanya umah kosong jek..xde brg.huhu..murah lagi...good luck yan..ehh..selamat kenal2,..:)

aishareoils said...

bestnye!ecah belom jumpe umah lg...ecah pon cerewet gak ni..kt kl ni dh la payoh nk dpt umah yg ok, murah plak tu..huhu

n0rraslida alias said...

wah!! murah! mmg berbaloi!

cik enul said...

norraslida,
murah kan..?hehhehhe...

nora saniey said...

untung sgt2...msuk bwk bju jela cik enul yer..best2...

greenflower said...

salam, awak sewa rumah kat ipoh tu area mane eh? saya pun tgh nak cari rumah kat ipoh tp tak bnykla iklan dalam internet...kami pusing2 jgk kat ipoh tak nampk pun ada yg nak sewakan..huhu..mintak tlg ek, nak masuk urgent..

penyisir rambut said...

salam...saya pon cari umah sewa..tapi tak byk..kwsn tu ade lg tak??boleh inform pape tak? kontek sy..012-5080257 (masyitah)