c'enul & fahmi

Daisypath Anniversary tickers

aisy na'il

Lilypie Second Birthday tickers

pasal aku...

My photo
A dreamer at heart.Tries to watch scary movies- but fails miserably.Wants to wake up next to en.Fahmi everyday, forever.Laughs to loud. Talks to much.Willing to make people laugh at own expense. Frets when away from en.Fahmi for too long. Misses family dearly. Believes a good cup of coffee can mend the worst day.

Thursday, 18 August 2011

datuk K vs puding cocktail

halluuu...salam semua..

korang igt lagi tak kura2 aku?? a.k.a datok K tuh...okay fine, susah sgt nak hingat kan...kereta savvy aku yg bumper warna oren tuh la....skang dah tak oren dahh...dah tak macho dah..dah tak datok K dah sbb 'misai' tuh dah kena cukur..huhu...

hari sabtu lepas, after buka puasa ngan famly en.Fahmi, abah mintak aku tukar kete sbb nak hantar datok K g bangkel, cat...mula2 aku cuba elak nak bg sbb segan la..tak mau la nak nyusahkan org lain...mak aku kata, hidup jgn nak nyusahkan org lain...huhu aku slalu igt tuh..tapi apakan daya, malam tuh kecundang jua...

so aku pakai la kancil suci tuh sampai datok K pulang kepangkuan ku...


ni kancil suci yg aku maksudkan tuh...cuak gak pakai keta org nih..

long story short, abah cal suh amek keta..dah siap katanya...bila aku tanya brapa, xmau bgtau..adoiyaiii...lagi segan la aku...mak kata, abah belanja.. adushhh!!mmg segan..tak tau nak sorok muka macam mana...

so smalam kebetulan cuti, so aku plan g amek kete..TAPI....takkan la nak g tangan kosng je kot..???

sbbkan aku taknak menambahkan lagi rasa keseganan yg bergelora dalam benak jiwa aku ni, aku buat la puding cocktail n bawak masa amek keta nanti..*cubaan nak bodek bakal mak n bapak mertua..huhu

mmg aku berserah gler...kalu tak sedap, mati la aku..malu 7 keturunan..huhu..hopefully sedapla...

mula2 call fara tuk confirmkan list barang yg nak kena beli...hehehe..aku ni pelupa, byk makan semut..

bahan-bahan:
agar-agar 2 packet
gula pasir 1 cawan
susu sejat ideal 1 tin
fruit cocktail 1 tin
belahan pic 1 tin (suka2 tambah)


mula2, bilas agar2 tadi dan letak dalam periuk..


kemudian, masakkan agar2 tadi sehingga hancur..


bila dah hancur, tapiskan air agar2 yg panas tadi tuk asingkan yg belum hancur...


buah2an cocktail n pic tadi tapiskan dan asingkan airnya...


air agar2 yg telah siap ditapis, dimasak smula sehingga mendidih dan masukkan air tapisan cocktail n pic tadi..masukkan 1 cawan gula sekali..


kemudian, masukkan susu sejat ideal...gaul hingga mendidih..setelah mendidih, masukkan tapisan buah tadi kecuali buah pic...


potong buah pic dan susun dalam bekas tuk dijadikan base...


setelah mendidihkan, boleh lah tutup api n tuang campuran agar2 tadi ke dalam bekas yg siap di susun buah pic nya...

setelah siap smua, boleh la dibiarkan sebentar diluar sbelum di masukkan dalam peti sejuk.. kalu masuk awal2, jahanam la peti ais korang nanti...

dah keras puding tadi, boleh la dimakan...

smalam masa buka, aku suh budak umah komen..alhamdulillah...sedap katanya..TAPI.....sedap ker bg abah n mak???Uuuwaaaa.....mintak2 sedap la....

setel jer buat puding pagi tuh, dalam tgh hari aku grak g amek kete...sampai je kat umah en.Fahmi alangkah terkesimanya aku melihat datok K tanpa misai..berkilat gler kete aku..thanks sgt2 kat abah sbb amat concern dgn misai datok K tuh...pasni kena jaga leklok jgn bg ada misai ker jambang ker..huhu..

nota siku: anyway rasa happy bila kita dikelilingi oleh org2 yg sgt hebat kasih sygnyer...alhamdulillah....

2 comments:

aTy _faRed~ said...

saye kalau mak ayah nak belanje tak segannyer nak terime..hahahaha...lagi mintak ade ar..;p

cik enul said...

kalu mak ayah kandung takper aty...ni bakal mak n bapak mertua..segan dibuatnyer...