c'enul & fahmi

Daisypath Anniversary tickers

aisy na'il

Lilypie Second Birthday tickers

pasal aku...

My photo
A dreamer at heart.Tries to watch scary movies- but fails miserably.Wants to wake up next to en.Fahmi everyday, forever.Laughs to loud. Talks to much.Willing to make people laugh at own expense. Frets when away from en.Fahmi for too long. Misses family dearly. Believes a good cup of coffee can mend the worst day.

Tuesday 23 October 2012

DIY : pelamin

salam..
morning uolssss....

nak storey pasal pelamin ..

sperti yg korang tau..
pelamin nanti,
aku DIY jer..

byk feedback yg aku dgr..
kalu korang nak tau..
boleh dikatakan 80% -ve..
macam tak setuju..
ada yg cakap..
sengkek sgt ker..???
sampai pelamin pun nak buat sendri..
bajet sgt ker..???
macam2 reaksi yg aku terima..

okay...
aku tebalkan telinga jer..
pada aku..
i luv wat i'm doing..
n aku rasa
aku tak perlu nak please smua org..
so,aku buat je,
apa yg aku rasa aku perlu..

perihal stand tuk pasu kat pelamin aku..
kalu majlis tunang dlu,
aku pinjam dr hosmate aku..
tapi sbb aku dah pindah perak,
so aku kena wat yg baru..



sabtu lepas..
en tunang temankan aku
ke hardware shop..
tujuan nak bli kayu..
nak buat stand tuk pasu aku nanti..



bila dah decide nak pkai kayu apa..
aku mintak kat taukeh tuh..
oleh sbb pjang sgt..
taukeh tuh sanggup tolong ptongkan
tuk sumbat dalam kete..


 kerja2 memotong..


aku kena dduk blakang..
nila rupanya...


en. Tunang sdg gigih
gergaji kayu..


pas siap gergaji smua size yg aku nak
kerja2 memaku plak..


hampir nak siap..


dan
Tadaaaaaaaaa...
ni la die hasilnya...
ada 5 stand...

thanks en.Tunang..
melayan pe je yg aku nak..
hari mgu yg sepatutnya rehat,
tapi sibuk tolong aku wat keje2 DIY niyh..
thanks sayang...

alhamdulillah..
setel bab stand niyh..

15 comments:

Diyana said...

lepas ni leh laa sewakan kat org laen pulak..... hehe

cik enul said...

diyana : ade ke yg berminat..??hehehe

Diyana said...

ada tu... insya-Allah... hehe

cik mah said...

wow...bgusnyer....semngt tol tu.....

Nisa Dawi said...

bagus cik enul
bersemangat!~
pedulikan orang kata kan...
yang penting, kita tahu apa kita buat...

~Fara~ said...

bagusnya kamu.. fara terus give dah.. mulanya nak buat pelamin nikah sendiri, brg byk dah beli.. akhirnya ku kuburkan saja hasrat hati sbb kata2 -ve orang.. =(

Unknown said...

tak pe kata-kata orang,janji kita puas hati sebab kita dapat apa yang kita inginkan kalau diy sendiri..cantik pelamin c'enul masa tunang..nanti kawin lagi cantik

anariffin said...

wah kagum ok...
segigih tu kamu berdua..
pedulikan ape org kate..coz kite tau ape yg kite wat tau..
ana still cari idea tuk dais ni..
sebulan je lagi..
huhu

Syu, Syuhada said...

sama la kte pun diy pelamin enul ;)
tak sabar nak tgok pelamin enul ;)

zarith said...

Wah bestnye wat sendiri. Peduli apa orang kata, yg penting kita happt n suka

Unknown said...

mesti cantik or lebih cntik dr pelamin tunang hr tu kan..confirm c'enul bole buat punya =)

chil&zam said...

u are sooo like..me..mnk buat pelamin DIY..skng tgk gigih mengumpul material...

mengenangkan bapak 1 cakp.."mahalnye pakej pelamin?? bukan nye nk ddk 3,4 jam atas tu.."

dgn kata2 tu la semangat nk buat sndri..musti bapakku suka..heheh

Orked said...

enuL terbaekkk!!! hehehe

aLa..everyone knows u r good in this. I bet guests nanti mesti xperasan pon ur peLamin tu DIY..trust me =)

cik enul said...

ci mah : thanks cik mah..doakan enul yer...

nisa : mmg pedulik..bukan dorang bg duit pun..huhu..thanks dear..

fara : takper la fara..ade hikmah nye tuh..maybe bila fara gv up tuh, dapat lagi best pelamin..kita tak tahu..kita merancang..tuhan tentukan..

norliana : harap2 menjadilah..amin...

ana : kena jugak gigihkan..kalu tak keje mmg tak jalan..hehehe

ciksusu : sama2 kita support each other okay..enul pun tak sabar nak tgok pelamin ciksusu..huhu

zarith : mmg adventure bila DIY pelamin ni..kena tebal telinga..

syaz : thanks dear..happy bila dapat support dr kawan2 blogger..

chil & amp : yes dear..mmg sgt mahal sekarang..tuk kluarkan duit skali macam tuh, macam berat skit..so kalu DIY, kita boleh prepare skit2..duit kuar pun, tak terasa sgt..

orked : thanks orked!!!doakan enul yer..doakan menjadi..hopefully betul ape yg u cakap tuh..

~~HUG tuk kamu semua!!!!

Unknown said...

salam sis...kte nkk sewa la stand flower sis tuh...serius ni..mintak reply kt email nurul.batrisya@yahoo.com
tq