c'enul & fahmi

Daisypath Anniversary tickers

aisy na'il

Lilypie Second Birthday tickers

pasal aku...

My photo
A dreamer at heart.Tries to watch scary movies- but fails miserably.Wants to wake up next to en.Fahmi everyday, forever.Laughs to loud. Talks to much.Willing to make people laugh at own expense. Frets when away from en.Fahmi for too long. Misses family dearly. Believes a good cup of coffee can mend the worst day.

Sunday, 18 September 2011

E-Day: hunting for dulang

salam..

puas makan minggu nih???kan raya lagi..kompem byk umah terbuka yg korang serang mgu ni kan??mgu ni aku dapat serang sbuah umah jew...agak bz cuti 3hari ni..

jumaat lepas, satu hari mecari dulang hantaran tuk belah en.Fahmi...ni smua kerana sbb hantaran kami dah bertambah 2...so nak mudahkan keje kami, kami juz cari satu bakul tuk buah, n satu je lagi dulang hantaran...

mula2 aku dah agak dah..mesti susah nak carik smula...sbb hari tuh masa aku jalan kat kdai yg kami beli tuh, macam dah habis jew...

mmg firasat aku tepat sekali...kedai kat Smua House tu dah habis stok..cuma dapat bkul buah yg seakan2 design dulang yg sediada jew..alhamdulillah...

pastu kami g ke car4 wangsamaju...pun tak ada....

nakdijadikan cter, after smbyg jumaat tuh, en.Fahmi ngan aku balik kg kat n9 tuk beraya ke rumah aku pulak..otw nak ke kg aku tuh, kami singgah kat nilai3 semata2 nak carik dulang tuh..kalu beli yang lain, nanti nampak pelik plak..so dayakan jugak la kami mencari kejadah tuh...


mula2 kami kesini...nama kedai ni,bagus setempat...bila di survay, harganya rm40..wat????mahal gler! masa beli kat Smua House dulu cuma RM16.90 jer...takkan la begitu beza...

mmg la kami terdesak..tapi macam tak berbaloi jew...so aku ajak en.Fahmi survay kedai lain..carik punya carik...dah byk kedai gak kami masuk...xda..T.I.A.D.A

macam nak givup..tapi rasa tak berbaloi nak givup dgn harga 40hengget tuh!

kemudian kami ke sini...


kedai ni, angah aku pnah dtg masa nak beli hantaran alang aku beberapa bulan lepas...so aku ry ke sini...


agak mudah tuk carik barang kat kedai ni..circulation pun bagus...okay tetiba cter bab ni plak...okay..back to the point...

akhirnya......


ni la dulang yg kami carik tuh...alhamdulillah..akhirnya jumpa dgn harga cuma rm15.90!!!!

murah kan???ya...sgt la murah berbanding kedai tadi tuh...


nama kedai pun thank q pavilion..mmg la thank Q sgt2..!!!!

org kata, Allah suka org yg sabar...kalau kita sabar, mesti ada kebaikkan nyer..hahhahhaa...padahal dah nak givup awal2 tadi...huhu...

4 comments:

ni@ @in said...

nak gak dulang camtu..
murah lak tu..
kat besut n plg murah pom rm20..
kena g survey tmpt lain kot...
hehehe:)

kaklong said...

perlahan2 yer, jnji ikut nafsu tau..heheheh ;)'

good luck dear..

cik enul said...

nia : kena survay betol2...sbb susah nak dapat yg belas2 ringgit..ada kedai letak harga yg bukan2...kalu ada kawan2 yg keje kat belah2 sini atau saudara2 ker, mintak kirim kat dorang la...maybe leh dapat lagi murah...

kak long : insya'allah...nasib baek bajet mmg ciput..nak ikut nafsu pun tak bley..hehehe...

bunga said...

murah la tu..;)