c'enul & fahmi

Daisypath Anniversary tickers

aisy na'il

Lilypie Second Birthday tickers

pasal aku...

My photo
A dreamer at heart.Tries to watch scary movies- but fails miserably.Wants to wake up next to en.Fahmi everyday, forever.Laughs to loud. Talks to much.Willing to make people laugh at own expense. Frets when away from en.Fahmi for too long. Misses family dearly. Believes a good cup of coffee can mend the worst day.

Tuesday, 21 January 2014

siapa yang sanggup..??? :'(

salam..
hari ni hari yg suram bg aku...
ni smua gara memikirkan
nasib anak aku si khalis tuh...

Ya allah...
ini betol2 dugaan bg aku...
aku tahu lagi ramai
yg diduga lebih teruk dari aku...
tapi...ntahla...
runsing...

sperti entry yg lalu aku pnah cter
yg anak aku kena sawan nangis...
alhamdulillah...
anak aku tak nangis lagi macam dulu...
itu kalu aku jaga la...
tapi skang ni,
dia menangis bila di rumah pengasuh...

dan smalam...
pengasuh aku ckap,
die dah tak sanggup nak jaga khalis lagi...
asyik nangis..
tak tentu hala dibuatnya..
dipujuk tak mahu...
susu tak mahu...
buai tak mahu...
dukung pun tak mahu...
smalam, pukul 4.30 petang baru khalis tido..
itupun lepas penat mengamuk seharian...
otw balik umah pas pickup
khalis dr umah pengasuh...
menagis aku dalam kete...
sumpah, aku buntu...

so aku kena carik
pengasuh baru tuk khalis..
tapi...
siapa yg sanggup nak jaga
budak macam anak aku nih...????
nak hanta kat mak aku...
jauh sgt la plak...
kat n9...
aku pulak kat ipoh....

carik pengasuh takda masalah....
tapi masalahnya,
siapa yg sanggup...??

aku takut sgt anak aku di apa2kan...
ya allah.....
sakit bersalinkan khalis pun masih terasa...
bukan nak berfikir -ve...
tapi bila mengenangkan anak aku jenis kuat menangis,
aku perlu pikir buruk...

pengasuh khalis boleh jaga
sampai hujung bulan ni je..
aku ada lebih kurang 2mgu nak carik pengasuh yg lain...

ya allah...
permudahkanlah....

6 comments:

cik mah said...

trylah jumpa ustaz ke...mesti ada sbb kenapa bby asyik nangis..cik mah ada bc..tp xingt dah kat mana...insyaAllah khalis akan okey....

cik enul said...

cik mah, dah cuba dah...sampai ke johor hari tuh...darul shifa' pun dah pergi...sabtu ni,nak g jumpa pakar kanak2 plak...cuba cara moden...

Petak Bunga said...

salam,
anak sara masa dlm pantang dulu memang tiap2 mlm menangis. lepas habis pantang kita ada upacara yg dipanggil pelepas dgn mak bidan. nak percaya pun susah..adalah katanya sebab2. alhamdulillah lepas habis pantang dah tak menagis lg mcm dulu. jgn putus asa ye. doa banyak2.

mrs gold said...

kena cari orang alim kot cenul..pi darul syifa' ka

cik enul said...

mrs gold..darul syifa' pun dah pergi...

nora saniey said...

alahai ciannnya khalish..lme sgt xtgk blog.tau2 cik enul da der ank..huhuh..congrates cik enul..blom trlmbat kn...